Kärl

Ytliga blodkärl är ett problem för många och som kan bero på flera orsaker. Ärftlighet, sol och värme, kyla, blåst, alkohol varma drycker, starkt kryddad mat, stress, sjukdomar och medicinering är några av orsakerna.

Rosacea är en inflammatorisk hudsjukdom som ger rodnad och utslag, oftast i ansiktet. Du kan även få besvär i ögonen. Utslagen brukar försvinna med behandling, men kan komma tillbaka. Olika personer kan ha olika symtom och olika mycket besvär av sjukdomen. Hudbesvären kommer ofta i pannan, på näsan, kinderna eller hakan. De vanligaste symtomen är att det sticker eller känns varmt i huden, huden är röd, vidgade ytliga blodkärl och knottror eller små blåsor fyllda med var. Du kan få ögonbesvär, som irriterade eller röda ögon. Symtom i ögonen kan förekomma både med eller utan hudbesvär. Svår rosacea kan ibland göra att näsan blir förstorad och ojämn, det beror på kraftig tillväxt av talgkörtlar och kallas rinophyma.

Vi behandlar

• Rosacea

• Erytros

• Erythem

• Nevus flammeus

• Lupus erythematosus

• Hemagiom

• Spider

Det finns flera olika metoder för att behandla dessa problem. Är du osäker på vilken behandling du ska välja eller har några funderingar? Boka då in en tid för konsultation eller kontakta oss via e-post, så informerar vi om vilken behandling som är bäst lämpad för just dig.

Derma Clinic Stockholm

info@dermaclinicstockholm.se