dermapen4.jpg

DERMAPEN 4

Snabb och resultatinriktad.

Dermapen 4 är marknandes mest avancerade microneedling med sin avancerade teknik med ett nålhuvudet med 16 nålar som ger upp 1920 nålstick per sekund.

17875085377574096.jpg

Dermapen 4 använder sig av 16 sterila engångsnålar som gör 1920 hål i huden per sekund med en automatisk vibrerande funktion. När verktyget flyttas över hudens yta stimulerar den nyproduktion av naturligt kollagen, samtidigt som microkanaler skapas i huden. Kanalerna ökar hudens upptagningsförmåga av näringsämnen och fukt. Därmed säkerställs ett effektivt upptag av behandlingsprepparatet djupt ner i huden, samtidigt som hudens produktion av naturliga elastiska komponenter ökar. Hudens struktur förbättras och föryngras, både vad gäller det översta hudlagret och djupare ner i dermis.

Dermapen 4 kollagenstimulerande effekt kan jämföras med fraktionerad laserbehandling, men utan biverkningar och med minimal återhämtningstid. Till skillnad från traditionella microneedling rollers orsakar Dermapen 4 mindre trauma i huden och minimal epidermal skada, därför minskar smärta och obehag. Detta gör Dermapen 4 till en mycket säker och effektiv behandlingsform. Sterila engångsnålar eliminerar risken för smittspridning, medan det justerbara nåldjupet tillåter en behandling anpassad efter dina individuella behov.

Dermapen 4 är så avancerad att den även är säker att använda på känsliga och svåråtkomliga områden såsom runt ögonen, på läpparna och kring näsan. Vidare ger Dermapen 4 fina resultat på kroppen som t.ex. mage och lår för behandling av bristningar.

Q & A

Är behandlingen smärtsam?

En ytligare behandling med Dermapen 4 är i princip smärtfri och kan göras utan bedövning. Är du känslig i huden eller ska behandla djupare problem så som ärr eller bristningar kan en bedövningskräm appliceras 1 timme innan behandlingen.

Hur många behandlingar behövs?

4 - 8 behandling rekommenderas med 4 - 8 veckors intervall.

När ser jag resultat?

Vanligtvis ser man resultat redan efter första behandlingen. Mer varaktigt resultat kommer att ske efter 4 - 8 behandlingar. Din huds kondition kommer fortsätta att förbättras under de närmsta 6 - 12 månaderna efter avslutad kur i kombination med rekommenderade hemvårdsprodukter. Behandlingsresultatet beror även på din ålder och hur du sköter om huden efteråt.