Plasmapen

A|C|C|O|R® Cosmetic Corrector är den första lågfrekventa plasmapennan på marknaden för effektiva icke kirurgiska behandlingar. Den lågfrekventa växelströmstekniken levererar värme djupt ner i dermis för stimulering av kollagenproduktionen vilket resulterar i långvariga resultat. Enbart godartade hudförändringar avlägsnas. Antalet behandlingar som krävs för att uppnå önskat resultat beror på behandlingstyp och behandlingsområdet. Behandlingarna görs med 12 veckors intervall, beroende på din hudtyp och rektion.

Behandlingsområden

• Hängande övre och/eller nedre ögonlock
  • Lyft av ögonbryn

• Skelettsjukdom
  • Antibiotika

Efterbehandling

• Efter behandlingen kan huden bli röd och svullen.
  • Risken för hyperpigmentering är mycket låg, men kan inte undvikas. Detta är en normal hudreaktion som vanligtvis försvinner inom några månader. Risken minskar exponentiellt om du följer eftervårdsinstruktionerna och undviker solexponering.
  • Efter behandlingen bör du undvika solexponering i 3 månader och extrem kyla de första 2 veckorna. Undvik bastu, ångbad och hård tränng de första 3 dagarna.
  • Det finns alltid en risk för hypertrofisk / atrofisk ärrbildning och hyper- eller hypopigmentering.
  • Vissa hudförändringar kan återkomma.